Thursday, November 22, 2018

Forgive me.


kita selalu kan, buat something yang kita tak sedar pun merosakkan diri kita sendiri. we don't even realize that one day, the bad things we do akan backfire kita. all we know that we want to satisfy ourselves without considering the bad consequences that will happen to us.

betapa ignorant nya kita. 

today, i came to realize that, certain things that i do, actually is bad. aku dah tahu dah benda tu buruk, tapi ada beza antara kau tahu dan kau ada kesedaran. i'm literally destroying myself. Allah dah bagi semua nikmat-Nya dekat aku. alhamdulillah, i'm living well. makan cukup. belajar okay. duit setakat ni cukup. pakaian cukup. tempat tinggal pun ada. parents aku still ada, family aku ada. everything is complete in my life. but still, i keep on doing things yang dah terang2 Allah murka. 

jahatnya aku. mensia2kan nikmat yang Allah bagi. betapa tak bersyukurnya aku. 

i should have been better to myself. i shouldn't have taken things that God have given to me for granted. i should have make use of myself for better things. things that will give benefits not only for me, but the people around me.

Allah, please forgive me.

forgive me for all the things i've done. forgive me for being ignorant. forgive me for destroying myself. forgive me, as i have sinned. 

i promise to be better. i promise to left all the bad things behind dan cuba untuk berubah ke arah yang lebih baik. Kau telah menjadikan aku seorang manusia dan telah memberi peluang kepada aku untuk hidup bersama orang2 yang baik. kuatkan hati aku untuk terus taat kepada-Mu. lindungilah diriku dan juga orang disekelilingku. keep us under your blessings. 

lindungilah kami. peliharalah kami. ampunilah kami.

amin ya rabbal 'alamin. 




No comments:

Post a Comment